Tuesday, March 17, 2015

Оклоп (,,лорика'') Светог Патрика


Устајем данас
Моћном снагом, призивом Тројице,
Вером у Тројчиност
Исповешћу Јединства
Створитеља твари.

Устајем данас
Кроз снагу Христовог рождевства са Његовим крштењем,
Кроз снагу Његовог распећа са Његовим погребом,
Кроз снагу Његовог васкрсења са Његовим вазнесењем,
Кроз снагу Његовог силаска ради строгог суда.

Устајем данас
Кроз снагу љубави херувима
У послушности анђела,
У служби арханђела,
У нади на васкрсење и у сусрет награди,
У молитви патријарха,
У предсказањима пророка,
У проповеди апостола,
У вери исповедника,
У чистоти дјева,
У делима праведника.

Устајем данас кроз
Снагу небеса,
Светлости сунца,
Сјају месеца,
Белини снега,
Слави ватре,
Брзини муње,
Хитању ветра,
Дубини мора,
Постојаности земље,
Непомеривости стена.

Устајем данас
кроз Божију снагу да ме држи
Божију силу да ме одржи,
Божију мудрост да ме води,
Божије око да преда мном гледа,
Божије уво да ме услиши,
Божију реч да за мене говори,
Божију руку да ме штити,
Божији штит да ме чува,
Божију војску да ме спасе
Од замки ђавола,
Од искушења порока,
Од сваке похоте природне,
Од било кога ко ми жели зло,
Изблиза ил' издалека,
Било их мало ил' много.

Призивам данас
Све ове силе између мене и тих зала,
Против сваке окрутне и беспоштедне силе
које угњетавају моје тело и моју душу,
Против бајања лажних пророка,
Против црних уредби паганштине,
Против лажних закона јеретика,

Против вештине идолопоклонства,

Против чини вештица и волшебника и друида,

Против сваког знања које квари тело и душу човека;

Христос да ме данас чува
Од отрова, од спаљивања,
Од утапања, од рањавања,
Тако да до мене дође изобиље награде.

Христос самном.
Христос преда мном,
Христос иза мене,
Христос у мени,
Христос пода мном,
Христос нада мном,
Христос мени здесна,
Христос мени слева,
Христос када лежем,
Христос када седам,
Христос када устајем,
Христос у срцу сваког ко на мене помисли,
Христос у устима сваког ко о мени говори,
Христос у оку сваког ко ме види,
Христос у уву сваког ко ме чује. 

Устајем данас
Моћном снагом, призивом Тројице,
Вером у Тројчиност
Исповешћу Јединства
Створитеља твари.

Спасење је од Господа,
Спасење је од Господа,
Спасење је од Христа,
Спасење Твоје, Господе, да је са нама до века.

No comments:

Post a Comment